نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

پیسی و پسوریازیس ؟

پیسی و درمان آن با قارچ گانودرما

در بیماری پیسی، بدلیل ناتوانی در تولید ملانین، رنگدانه های پوست به راحتی از بین رفته و پوست قادر به تولید ملانین نخواهد بود. در واقع پیسی، به نوعی اختلال در تولید سلول های ملانین پوست است.
دلایل بروز بیماری پیسی، همچنان ناشناخته است. اما عللی چون استرس زیاد، فشار روحی، اشعه فرا بنفش و یا آفتاب سوختگی و تخریب ملانوسیت ها بصورت خود به خود بر ایجاد پیسی بی تاثیر نیست.در بیماری پسوریازیس، که یک بیماری «خود ایمنی» است، سیستم ایمنی و دفاعی بدن، به دلیل بروز اختلال، به سلول های پوستی سالم خود بدن حمله میکند تا آنها را بازسازی کند. که نتیجه ی آن، ظاهرا شدن التهاب و زائده بر روی پوست است.

«تری ترپن ها» ، «اسید گانودرمیک» و «بتاگلوکان» از ترکیبات منحصر به فرد موجود در قارچ گانودرما هستند که موادی ضد آلرژی و ضد التهاب بوده که به طرز فوق العاده ای باعث کاهش التهاب ناشی از حملات سیستم ایمنی بدن به سلول های خودی شده و از بروز حساسیت نیز جلوگیری می کنند. همچنین قارچ گانودرما حاوی میزان بالایی از «آنتی اکسیدان» است که کمک شایانی به بهبود التهابات و دستیابی به آرامش روحی و روانی میکند.
البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در زمینه ی بیماری های پیسی و پسوریازس، ممکن است افراد مختلف، آنهم با شدت بیماری متفاوتی وجود داشته باشند که طبیعتأ نیاز به درمان های متفاوتی و متغیری نیز خواهند داشت.
اما استفاده از قارچ گانودرما یا همان «پادشاه گیاهان»، که امروزه تاثیرات مثبت آن در کمک به روند بهبودی بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده، فوایدی انکار ناپذیری نیز در تاثیر بر روند بهبودی پیسی و پسوریازیس به ثبت رسانده است.

در برخی منابع نیز ذکر شده که برای بهره بردن از قارچ گانودرما در راستای بهبودی بیماری های پوستی پیسی و پسوریازیس، می توان علاوه بر استفاده قارچ بعنوان دمنوش، از استعمال آن بر روی پوست هم بهره جست. به این صورت که ابتدا پودر قارچ را با کمی آب جوش مخلوط نموده تا به وضعیتی خمیری شکل برسد.
قبل از استعمال خمیر بدست آمده بر روی محل پیسی، ابتدا محل را بخوبی شسته و خشک نمایید. سپس به آرامی خمیر بدست آمده را بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید.

بیماری پیسی


برای بدست آمدن بهترین تاثیر، نیاز به استمرار این کار و قرارگیری چند ساعته ی خمیر بر روی نواحی پیسی زده است.

جهت دریافت محصولات تولید ایران با بهترین کیفیت کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید